..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Postać

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0
Rasy

Faerun zamieszkuje wiele ras, a każda ma swoiste słabe i mocne strony. Siedem ras dostępnych dla gracza to: człowiek, krasnolud, elf, gnom, półelf, półork i niziołek.

Człowiek

Ludzie są najbardziej wszechstronną z pospolitych ras. Krótkie życie i skłonność do wędrówek oraz podbojów powodują też bardzo duże zróżnicowanie fizyczne ludzi. Mają karnację od prawie czarnej do bardzo bladej, włosy od czarnych do blond, a zarost (u mężczyzn) od rzadkiego do obfitego. Ubierają się często nieortodoksyjnie, noszą nietypowe fryzury, ciekawe elementy stroju, tatuaże itp.

• Ulubiona klasa (dowolna): Przy określaniu, czy człowiek-wieloklasowiec otrzymuje karę doświadczenia, jego najwyższa klasa nie liczy się.
• Wrodzona zdolność: 1 dodatkowy atut na 1 poziomie.
• Uzdolniony: 4 dodatkowe punkty umiejętności na 1 poziomie plus 1 dodatkowy punkt umiejętności przy każdym awansie.

Krasnolud

Krasnoludowie są znani z talentów wojennych, zdolności wytrzymywania znacznych obrażeń fizycznych i magicznych, pracowitości i mocnej głowy do piwa. Są nieskorzy do żartów i nieufni wobec obcych, ale wielkoduszni dla tych, co zdobyli ich zaufanie. Rosną na 4 do 4 i pół stopy, lecz są krępi i przysadziści, mierząc wszerz niemal tyle, ile wynosi ich wzrost. Skóra krasnoludów może mieć odcień od kremowego do jasnobrązowego, a ich włosy są czarne, szare lub brązowe. Krasnoludzcy mężczyźni wysoce cenią swoje brody.

• Krasnoludzkie modyfikatory cech: kondycja +2, charyzma -2.
• Ulubiona klasa (wojownik): Jeżeli wieloklasowy krasnolud jest wojownikiem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy krasnolud odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.


Zdolności specjalne: kamieniarstwo, widzenie w ciemności, niepodatność na trucizny, niepodatność na zaklęcia, ofensywne szkolenie przeciwko orkom, ofensywne szkolenie przeciwko goblinoidom, obronne szkolenie przeciwko olbrzymom, uzdolnienie (wiedza).

Elf

Elfy słyną ze swej poezji, pieśni i sztuk magicznych, lecz gdy grozi im niebezpieczeństwo wykazują też wielki talent w posługiwaniu się bronią i zdolności strategiczne. Elfy mogą żyć ponad 700 lat i według ludzkich pojęć bardzo powoli wybierają przyjaciół i wrogów, a jeszcze wolniej ich zapominają. Są smukłe i mierzą od 4 i pół do 5 i pół stopy wzrostu. Mają zwykle bladą skórę, ciemne włosy i ciemnozielone oczy. Nie mają zarostu ani owłosienia na reszcie ciała, wolą wygodne stroje i charakteryzują się nieziemską gracją. Wiele innych ras uważa je za niezwykle urodziwe.

• Elfickie modyfikatory cech: zręczność +2, kondycja -2.
• Ulubiona klasa (czarodziej): Jeżeli wieloklasowy elf jest czarodziejem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy elf odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.


Zdolności specjalne: niewrażliwość na uśpienie, niepodatność na zaklinanie, premiowe biegłości (długi miecz, rapier, krótki łuk, długi łuk), uzdolnienie (nasłuchiwanie), uzdolnienie (przeszukiwanie), uzdolnienie (spostrzegawczość), wyostrzone zmysły, widzenie w ciemności.

Gnom

Gnomy są bardzo poszukiwane jako alchemicy, wynalazcy i technicy, choć większość woli zażywać prostych wygód wśród swoich ziomków. Lubią zwierzęta, klejnoty i żarty, zwłaszcza psikusy płatane innym. Uwielbiają uczyć się z własnego doświadczenia i zawsze próbują nowych metod budowania różnych rzeczy. Mierzą 3 do 3 i pół stopy wzrostu, a skórę mają od jasnobrązowej do brązowej. Włosy mają jasne, a oczy często błękitnawe. Ubierają się zwykle w ziemiste kolory, ale zawile dekorują swe stroje. Gnomy rodzaju męskiego przejawiają upodobanie do starannie przyciętych bród. Przeciętny gnom żyje 350-500 lat.

• Gnomie modyfikatory cech: kondycja +2, siła -2.
• Ulubiona klasa (czarodziej): Jeżeli wieloklasowy gnom jest czarodziejem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy gnom odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.


Zdolności specjalne: niewielki wzrost, niepodatność na iluzje, ofensywne szkolenie przeciwko reptilionom, ofensywne szkolenie przeciwko goblinoidom, obronne szkolenie przeciwko olbrzymom, uzdolnienie (nasłuchiwanie), uzdolnienie (koncentracja), talent magiczny (iluzja), widzenie w mroku.

Półelf

Półelfy charakteryzują się ciekawością i ambicją odziedziczoną po ludzkich przodkach oraz wrażliwymi zmysłami i miłością do przyrody otrzymanymi po elfach, są jednak obcy dla obu tych kultur. Dla ludzi wyglądają jak elfy, dla elfów - jak ludzie. Półelfy są bledsze, bardziej jasnowłose i gładkoskóre niż ich ludzcy rodzice, lecz ich karnacja i inne cechy są różnorodne jak u ludzi. Zazwyczaj mają zielone, elfie oczy. żyją do około 180 lat.

• Ulubiona klasa (dowolna): Przy określaniu, czy półelf-wieloklasowiec otrzymuje karę doświadczenia, jego najwyższa klasa nie liczy się.


Zdolności specjalne: niewrażliwość na uśpienie, niepodatność na zaklinanie, częściowe uzdolnienie (nasłuchiwanie), częściowe uzdolnienie (przeszukiwanie), częściowe uzdolnienie (spostrzegawczość), widzenie w mroku.

Półork

Półorkowie to gorącokrwiste i ponure rezultaty kojarzenia się ludzi z orkami. Wolą działać niż myśleć i walczyć niż dyskutować. Uwielbiają proste przyjemności, takie jak ucztowanie, chełpienie się i żywiołowy taniec. Mogą stanowić duży atut w odpowiedniej drużynie, lecz nie na balach u książąt. Półorkowie są równie wysocy, co ludzie, lecz w ich posturze odznaczają się cechy brutalne. Uważają blizny za powód do dumy i element upiększający. Rzadko dożywają 75 lat.

• Modyfikatory cech półorka: siła +2, inteligencja -2, charyzma -2.
• Ulubiona klasa (barbarzyńca): Jeżeli wieloklasowy półork jest barbarzyńcą, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.


Zdolności specjalne: widzenie w ciemnościach.

Niziołek

Niziołki to sprytne, zdolne i pomysłowe osoby, zdolne przetrwać wiele. Są znane z niepohamowanej ciekawości i śmiałości, której nie dorównuje wiele większych ludów. Przyciąga je bogactwo, lecz wolą wydawać niż gromadzić. Cerę mają rumianą, włosy czarne i proste, a oczy czarne lub brązowe. Niziołki płci męskiej często hodują długie bokobrody, lecz rzadko brody czy wąsy. Wolą praktyczne stroje, chętniej zakładają wygodne koszule niż biżuterię. Mierzą około 3 stóp wzrostu i zwykle dożywają 150 lat.

• Modyfikatory cech niziołka: zręczność +2, siła -2.
• Ulubiona klasa (łotrzyk): Jeżeli wieloklasowy Niziołek jest łotrzykiem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.


Zdolności specjalne: niewielki wzrost, uzdolnienie (nasłuchiwanie), uzdolnienie (skradanie się), szczęście, dzielność, celne oko.



© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta


   Top 10
   Zadania w NwN...
   Kody do NwN I
   Postacie w Nw...
   Bronie od Mar...
   Zaklęcia Czar...
   Bronie (Zwykł...
   Atuty - Barba...
   Atuty - Mnich
   Zbroje i Tarc...
   Własne przemy...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.010370 sek. pg: