..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Postać

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0
Organizacje

Harfiarze

Jest to półjawna organizacja sprzymierzona z wieloma kościołami dobrych bogów i wspierana przez wiele ugrupowań o charakterze neutralnym (np. druidów). Ich celem jest obrona cywilizacji przed róznymi niebezpieczeństwami jak najazdy goblińskie czy działalność smoków, a również walka z innymi - złymi - grupami takimi Czerwoni Czarodzieje i Kult Smoka. Wierzą w potęgę jednostki, równowagę między dzikością a cywilizacją oraz dobro cywilizowanych ras. Wierzą także w to że stare opowieści mogą nas czegoś nauczyć, dlatego członkowie organizacji zbierają wiedze Krain. Do Harfiarzy może należeć przedstawiciel każdej klasy, ale najwięcej jest tam elfów, łowców i bardów. Harfiarze są najaktywniejsi na Północy i Ziemiach Centralnych, często działają w tajemnicy, zazwyczaj małymi grupami. Oprócz walk ze starymi wrogami jest im obojętne czy zostaną połączeni z ich akcjami (nie licząc ich własnych opowieści i pieśni). Harfiarze są organizacją bez wyraźnej struktury i nie mają głównej bazy. Do ich szeregów należą Elminister, Khelben Czarnokij, a także wiele innych, znanych osobowości. Ich symbolem jest harfa wewnątrz półksiężyca otoczonego przez cztery gwiazdy.


Złodzieje Cienia

Złodzieje Cienia to rozległa gildia złodziei, szpiegów i morederców, którzy wykonuja wyjątkowo niebezpieczne i zyskowe akcje. Ich działalność, w przeciwieństwie do innych gildii, nie jest ograniczona do jednego miasta, ale rozciąga się od Wybrzeża Mieczy, aż do Caliportu. Siedziba Złodziei Cienia znajduje sie w Amn, w Athkatli (na południe od Wrót Baldura). Tam znajduje sięduże centrum szkoleniowe dla asasynów. Ta grupa stanowiła kiedys gildię złodziejską Waterdeep, do czasu kiedy nie zostali oni wypędzeni z miasta przez władców. Wygląda na to, że ta sekretna organizacja zawarła jakieś porozumienie z władcami Amn, ale nikt nie wie jaka może byc jej treść. Na jej mocy władcy pozostawiają złodziei samym sobie. Złodzieje Cienia prowadzą działalność na całym Wybrzeżu Mieczy. Ich znakiem rozpoznawczym jest czarna, jedwabna maska nabita na stiletto (wykorzystywane głównie do morderstw lub pozostawiana na miejscu zbrodni jeśli wykorzystano garottę lub truciznę). Nie są znane imiona, opisy ani liczebność Złodziei Cienia. Wiadomo tylko, że tych najbardziej doświadczonych jest niewielu.


Magowie z Thay

Czerwoni Magowie - (the Red Wizards) to organizacja złych czarodziei rządzących Thayem, ale ich agenci rozproszeni są po całych Krainach. Celem Czerwonych jest uczynienie Thayu najpotężniejszym królestwem na Faerunie, jednak ich działania blokują ciągłe spory wewnątrz organizacji. Obecnie główną areną ich działania są Ziemie Centralne.


Żelazny Tron

Żelazny Tron - kupcy zazwyczaj stronią od polityki, jednak ta zasada nie dotyczy członków Żelaznego Tronu, mimo że nie jest to już młoda organizacja nadal nie wiadomo nic o ich celach czy dowództwie. Oprócz kupców do Żelaznego Tronu należą też najemnicy (ochrona karawan) i agenci (zazwyczaj świeżo upieczeni złodzieje, bez doświadczenia) zbierający przydatne informacje. Tron zaprzecza współudziałowi w przestępstwach dokonanych przez swoich agentów i regularnie ich zmienia. Żelazny Tron próbuje sprawiać wrażenie przyzwoitości i uczciwości, ale co chwile pojawiają się nowe oskarżenia o nieuczciwą rywalizacje, wymuszenia, rozboje, sprzedawanie broni nieludzkim plemionom (np. gnolom) czy handel truciznami i narkotykami. Często pojawiają się raporty o konfliktach między karawanami i agentami Tronu i Zhentarimu, a także o sporach z plemionami Północy i goblińskimi Marszami. Niedawno Żelazny Tron został także na rok wydalony z Cormyru. Niektórzy mówią że członkowie Żelaznego Tronu są naprawdę agentami Zhentarimu lub Cormyru, a wcześniejsze akcje były tylko przykrywką. Wspomina się też o pomocy któregoś z bogów, może Cyrica lub Lliiry, albo jednego z martwych bogów, którego Tron miałby wskrzesić. Wspomina się też o nieumarłych beholderach, potężnych jaszczurach czy niebieskich morskich gigantach jako prawdziwych władcach kupieckiego konsorcjum i źródle ich siły, ale prawda jak dotąd nie jest znana.


Kult Smoka

Kult Smoka - to na wpół religijna organizacja założona przez Sammastera potężnego maga cieszącego się łaską niektórych bogów. Zachowaniem Sammaster podobno przypomina Khelbena czy Elminstera, jednak w jego przypadku potężne moce są też przyczyną złudzenia boskości i szaleństwa, doszedł do wniosku, że nieumarłe smoki powinny rządzić całym światem i postanowił pomóc im w spełnieniu jego celu. Po śmierci Sammaster odrodził się jako licz, a później zginął ponownie, ale jego organizacja kontynuuje działalność. Kult Smoka szanuje wszystkie smoki, szczególnie te złe, ale zajmują się przede wszystkim nieumarłumi złymi smokami, animowanymi jako potężne upadłe drakolicze. Kult zbiera informacje dla swoich smoczych władców, zanosi im bogactwa, a także zachęca złe smoki do zostania drakoliczami Kult jest aktywny w całych Krainach, ale najsilniej działa na Północy i w Zimnych Krainach (Cold Lands), gdzie smoki są dość często spotykane. Członkowie Kultu zbierają informacje, zdobywają (najczęściej po prostu kradną) skarby i magiczne przedmioty dla swoich panów i atakują wrogów "smoczego panowania".


Siedem Sióstr

Siedem Sióstr - to organizacja skupiająca siostry, najstarsze śmiertelniczki, które dostały od Mystry dar posługiwania się magią. Można je poznać po wielkiej mądrości i pięknej aparycji oraz srebrnych/siwych włosach. Ich celem jest zaprowadzenie pokoju w Krainach oraz pokojowego i rozsądnego użycia magii.


Zhentarim

Zhentarim - to organizacja handlowa próbująca zmonopolizować handel na ziemiach centralnych - niezależnie od środków jakie będą musieli w tym celu użyć (zabójstwa, porwania, szantaż, itd.). Pod ich kontrolą znajduje się wiele gildii złodziejskich, współpracuje z nimi także wielu kapłanów złych bogów.


Zwiastuni

Zwiastuni - to grupa historyków i rozjemców, początkowo sprzymierzeni z Harfiarzami, jednak uniezależnili się by z organizacji dobrej stać się organizacją przede wszystkim sprawiedliwą. Zwiastuni uporządkowali heraldykę Krain, są szanowani przez stare, szlacheckie rody Cormyru, Sembii czy Calimshanu, które traktują heraldykę z respektem, a nie jak nowobogackie rodziny Waterdeep jako oznaka statusu i gdzie w ciągu paru ostatnich wieków nastąpił wysyp zanków symboli i herbów. Zwiastuni są też uznanymi rozjemcami. Organizacją dowodzi pięciu tzw. Wysokich, ich imiona to: Unicorn, Black Vizor, Crescentcoat, Old Night i Red Dragon. Najbardziej znanym z nich jest Old Night, zajmuje się heraldyką Krain, jest mędrcem i potężnym magiem. Mieszka na Dzikich Kresach (Savage Frontier) w ukrytej fortecy znanej jako Herald's Holdfast.



© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta


   Top 10
   Zadania w NwN...
   Kody do NwN I
   Postacie w Nw...
   Bronie od Mar...
   Zaklęcia Czar...
   Bronie (Zwykł...
   Atuty - Barba...
   Atuty - Mnich
   Zbroje i Tarc...
   Własne przemy...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.009810 sek. pg: